Projectomschrijving

Urbandancecenter geeft al jaren hiphop en streetdance lessen aan kinderen en jong volwassenen in Utrecht. Eigenaresse Robin Stevens wilde door hoog in Google te staan meer leerlingen aantrekken. De oude website in Drupal oogde rommelig en was toe aan een nieuwe website.

Wat heeft Smollo gedaan?
Smollo heeft de website in WordPress gegoten, een CMS dat gebruikersvriendelijk is waardoor Robin zelf teksten kan aanpassen. De informatiestroom binnen de website en de navigatiestructuur is veranderd. Smollo heeft een prominent call-to-action button toegevoegd die geïnteresseerden toelaat een proefles aan te vragen. Onderin de homepage staan 2 buttons die de doelgroep opsplitsen in kinderen en jong-volwassenen. Er staan video’s op de homepagina zodat geïnteresseerden snel een beeld kunnen krijgen van deze dansschool.Via de Facebook plug-in is nieuws te volgen dat makkelijk toegevoegd kan worden via Facebook zelf.

Het doel was echter om leerlingen aan te trekken. De website is vanuit een strategie geoptimaliseerd en staat op meerdere relevante zoekwoorden in de top 10 in Google. Zoektermen waarop de doelgroep zocht waren dansschool Utrecht, streetdance Utrecht, hiphop Utrecht en dansles Utrecht. Eveneens wordt de website gevonden op zoektermen gerelateerd aan dansschool en wijken binnen Utrecht.

Resultaat
Om de drempel laag te houden voor geïnteresseerden in danslessen hebben we de focus gericht op proeflessen. Robin was overtuigd dat zodra leerlingen op proef komen, zij meer dan 60% kan converteren in vaste leerlingen. UDC is sindsdien enorm gegroeid in het aantal leerlingen, wat heeft geleid tot meerdere klassen en een extra dansdocent.

www.urbandancecenter