Projectomschrijving

Preferenso is een onafhankelijke online platform waarop klanten bedrijven kunnen vergelijken en beoordelen op hun service. Het doel was om zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken door in de organische zoekresultaten van Google te klimmen. Preferenso heeft ten behoeve van zoekmachine optimalisatie vele pagina’s moeten vullen met content.

Wat heeft Smollo gedaan?
Smollo heeft Preferenso voorzien van meer dan 150 pagina’s aan Google vriendelijke teksten. Tijdens het schrijven van de teksten is er rekening gehouden met de zoekwoorden waarop Preferenso gevonden dient te worden en het aantal van 300 woorden dat wordt aangeraden door Google. De geschreven content bestond uit titel, meta-descriptie en de body content.

Resultaat
Het doel van Preferenso was om meer bezoekers te genereren. De pagina’s die zijn voorzien van teksten staan nu hoger in Google. Echter bleek dat er niet veel zoekvolume was op de zoekwoorden die zijn voorgelegd door Preferenso. Smollo streeft er dan ook naar om ingeschakeld te worden voor de SEO strategie, deze was echter al gedaan door een “SEO specialist”.

www.preferenso.nl